ΤΟ "ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΘΟΥ" ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ “Β. ΣΠΟΡΑΔΩΝ & ΕΥΒΟΙΑΣ”...OTISIMVENISTINSKIATHONEWS.GR
Το "Παναγία Σκιάθου" μετά από πολλά χρόνια πάλι στην γραμμή “Β. Σποράδων & Εύβοιας” ως "Άγιος Νεκτάριος Αίγινας".
Ιστορικό "Παναγία Σκιάθου".
Ενδιαφέροντα ήταν τα δρομολόγια του «Παναγία Σκιάθου» στις Σποράδες, που για μικρό χρονικό διάστημα συνέδεσε ακτοπλοϊκά τα νησιά των Β. Σποράδων με ένα μικρό λιμάνι στη βορειοανατολική Εύβοια, το Πήλι, ελάχιστα χιλιόμετρα νοτιότερα από το Κυμάσι, το λιμάνι του Μαντουδίου.
Η σταδιοδρομία του πλοίου ξεκίνησε στην ακτοπλοΐα με το όνομα «Παναγία Σκιάθου» ενώ είχε ήδη καθελκυστεί ως «Μιαούλης ΙΙ», καθώς αρχικά προοριζόταν να ναυπηγηθεί φέρι ανοιχτού τύπου. Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει στην τελική μορφή του πλοίου, η ψευτοτσιμινιέρα που τοποθετήθηκε στο ανώτερο deck, η οποία υπήρχε στο θρυλικό πλοίο του Ιονίου «Αίνος» του 1964 και αποτελούσε την καμπίνα του Καπετάνιου. Το 1993 το ιστορικό τότε πλοίο (πρώην “Αίνος”, “Νεράϊδα ΙΙ”, “Ύδρα”), υπό την πλοιοκτησία της Ventouris Lines μετονομάστηκε σε “Άγιος Νεκτάριος” και αφαίρεσε την ψευτοτσιμινιέρα, η οποία μερικά χρόνια αργότερα τοποθετήθηκε στο νεότευκτο πλοίο της εταιρείας λαϊκής βάσης “Β. Σποράδων & Εύβοιας”, που χτιζόταν ήδη στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα. Επάνω στην ψευτοτσιμινιέρα τοποθετήθηκε το πρυμνιό ιστίο.
Η χαρακτηριστική κοφτή και μυτερή πλώρη του, που παραπέμπει σε πλώρες ελληνικών σκαριών της δεκαετίας του ’70, ήταν η αιτία πολλοί να χαρακτηρίζουν το πλοίο με το παρωνύμιο “Ξιφίας” της σημερινής ακτοπλοΐας. Ενδιαφέροντα ήταν τα δρομολόγια του «Παναγία Σκιάθου» στις Σποράδες, που για μικρό χρονικό διάστημα συνέδεσε ακτοπλοϊκά τα νησιά των Β. Σποράδων με ένα μικρό λιμάνι στη βορειοανατολική Εύβοια, το Πήλι, ελάχιστα χιλιόμετρα νοτιότερα από το Κυμάσι, το λιμάνι του Μαντουδίου.
Όμως ο ανταγωνισμός δεν άφησε τότε το νεότευκτο πλοίο να πετύχει στη γραμμή και σύντομα στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κατέβηκε στη γραμμή της Αίγινας (και του Αγκιστρίου αρχικά), ενώ προστέθηκαν στο πλοίο δύο μικρές τσιμινιέρες για πιο σωστή εξαγωγή των καυσαερίων. Στη νέα του γραμμή και με νέο πλέον όνομα ως «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας», το ελληνικό σκαρί βρήκε το ρόλο που του άξιζε και για αυτό καθιερώθηκε με επιτυχία. Το 2007 φόρεσε για πρώτη φορά τα σινιάλα της συμιακής εταιρείας, επίσης λαϊκής βάσης, Anes Ferries, όπου αγόρασε το πλοίο από την προηγούμενη εταιρεία του.
Να ευχηθούμε στο πλοίο και στο πλήρωμα του καλά ταξίδια και να ταξιδεύουν για πολλά χρόνια ακόμη με επιτυχία!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου