«Σημαντικό πλήγμα για τα νησιά η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ»

Τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα που θα ανακύψουν στα νησιά των Βορείων Σποράδων από την εφαρμογή του μειωμένου ΦΠΑ αναδεικνύει ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος, μαζί με τον Τομεάρχη Τουρισμού και βουλευτή Δωδεκανήσου Ν.Δ. Μάνο Κόνσολα σε επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφορικά με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δεν είναι παρά ένα προεκλογικό πυροτέχνημα, προκειμένου να αμβλυνθούν οι αρνητικές εντυπώσεις που προκαλεί η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Την ίδια στιγμή καλούν την κυβέρνηση να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις αναφορικά με το ζήτημα.
Πιο συγκεκριμένα στην επίκαιρη επερώτηση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας αναφέρονται τα εξής: «Ο κ. Πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Κάλυμνο, εξήγγειλε την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα νησιά του Αιγαίου, που ως έννοια παραπέμπει στην εναρμόνιση του κόστους μεταφοράς προσώπων, αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών στα νησιά με το αντίστοιχο κόστος στην ηπειρωτική χώρα.
Ανακοίνωσε, λοιπόν, τη χορήγηση 50 εκ. ευρώ για να καλυφθεί το κόστος από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (το οποίο ήδη έχει συρρικνωθεί και υποεκτελείται, για να παρουσιάζει πλεονάσματα η κυβέρνηση), ενώ άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρξει στήριξη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, ανακοίνωσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης.
Είναι σαφές ότι οι συγκεκριμένες εξαγγελίες, θα κριθούν από τη συνέπειά τους αλλά και από την αντιστοίχησή τους με την πραγματικότητα.
Είναι, όμως, εμφανές ότι υπηρετούν προεκλογικού χαρακτήρα σκοπιμότητες για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Μια απόφαση, η οποία έχει την υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προσωπικά του Πρωθυπουργού.
Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου που εξήγγειλε ο κ. Πρωθυπουργός, είναι κυριολεκτικά λόγια του αέρα από τη στιγμή που δεν υφίστανται εθνικοί πόροι για να το χρηματοδοτήσουν, ενώ, ταυτόχρονα, δεν υπάρχει σαφής δέσμευση από την Ε.Ε. για τη χρηματοδότησή του.
Τα 50 εκ. ευρώ που εξήγγειλε ο κ. Τσίπρας δεν καλύπτουν το κόστος, εκτός εάν οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης είναι η επανάληψη επιδοματικών πρακτικών για λίγους, δίκην φιλοδωρήματος με μια περιορισμένη και συμβολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Μετριοπαθείς υπολογισμοί που έγιναν κατά το παρελθόν, υπολογίζουν, πως το κόστος από την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού εισοδήματοςθα είναι πολλαπλάσιο.
Είναι δυνατόν η κυβέρνηση να καταργεί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για να εισπράξει, όπως έχει προϋπολογίσει 85 εκ. ευρώ, και την ίδια στιγμή να εμφανίζεται ως έχουσα τη δυνατότητα να διαθέσει πολλαπλάσιο ποσό για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά του Αιγαίου;
Αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, τότε γιατί προχώρησε στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά που αποτελούσαν το μοναδικό αναπτυξιακό και συγκριτικό τους πλεονέκτημα;
Ο κ. Πρωθυπουργός δεν διευκρίνισε, επίσης, αν η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου θα ισχύει για τα νησιά του Αιγαίου ή για όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας, οπότε ανεβαίνει και το κόστος.
Μίλησε, επίσης, για εκπόνηση μελέτης, χωρίς να διευκρινίζει αν πρόκειται για νέα μελέτη ή για τη μελέτη που η ανάθεσή της δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ τον περασμένο Ιούλιο.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την απόφαση ανάθεσης μελέτης από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με ημερομηνία 17-7-2017 και τίτλο: «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του  Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής».
Με βάση την απόφαση, η μελέτη προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε 6 μήνες, δηλαδή, στο τέλος Ιανουαρίου θα πρέπει να έχει παραδοθεί.
Αντικείμενο της μελέτης είναι ο υπολογισμός του κόστους  του  Νησιωτικού  Μεταφορικού Ισοδυνάμου για έξι (6) κατηγορίες νησιών (Πολύ μεγάλα νησιά >30.000 κατοίκους, Μεγάλα  νησιά  15000~30.000 κατοίκων., Μεσαία  νησιά  5000~15000 κατοίκων, Μικρομεσαία νησιά  3000~5.000 κατοίκων, Μικρά  νησιά  1000~3000 κατοίκων και  Πολύ  μικρά  νησιά  κάτω 1000  κατοίκων).
Προβλεπόταν, επίσης, ο υπολογισμός του μεταφορικού ισοδύναμου με βάση τον πληθυσμό και την παραδοχή ότι το κόστος αυτό θα υπολογίζεται για δύο (2)  μετακινήσεις  ανά  κάτοικο  και  έτος  προς την  έδρα  της  Διοικητικής Περιφέρειας, τον Πειραιά ή αντίστοιχο άλλο προορισμό.
Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτεται η πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει το κόστος του μεταφορικού ισοδύναμου, τον αριθμό των δικαιούχων αλλά και τις μετακινήσεις.
Φυσικά, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή μνεία για την κάλυψη του αυξημένου μεταφορικού κόστους αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών που θα εκτοξευθεί ακόμα περισσότερο με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Καμία, επίσης, πρόβλεψη δεν υπάρχει για την κάλυψη του μεταφορικού ισοδύναμου για τις μετακινήσεις από νησί σε νησί.
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς και πειστικές απαντήσεις στα ερωτήματα που τίθενται. Διαφορετικά θα επιβεβαιώσει ότι πρόκειται για μια ακόμα χονδροειδή προσπάθεια εξαπάτησης των νησιωτών.
Κατόπιν των ανωτέρω, επερωτάται ο Κύριος Υπουργός:
  1. Ποιοι είναι οι πόροι που διαθέτει η κυβέρνηση για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους των νησιών και από που προέρχονται; Επαρκούν αυτοί οι πόροι για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου;
  2. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η κυβέρνηση, σε επίπεδο Ε.Ε., για να υπάρξει χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου με δεδομένο ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και σε ετήσια βάση;
  3. Θα υπάρξει νέα ανάθεση προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την εκπόνηση μελέτης και πότε θα γίνει αυτό;
  4.  Ποια είναι η τύχη της μελέτης με τον τίτλο «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών Παν/μίου Αιγαίου για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής»;
  5. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μελέτη είχε την εμφανή στόχευση του εντολέα της (της κυβέρνησης) δηλαδή, να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης; Η πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ή η περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά ή για ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες;
  6. Η εφαρμογή αφορά μόνο στα νησιά του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου ή σε όλα τα νησιά της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των Επτανήσων, των Σποράδων, της Σαμοθράκης και των νησιών του Αργοσαρωνικού;» καταλήγει η επίκαιρη επερώτηση των βουλευτών.
Το ρεπορτάζ είναι της ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ και όχι από άλλη ηλεκτρονική σελίδα της Σκιάθου ΝΑ ΤΟ !!ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις